Działalność w kilku zakładach, ale tylko jedna księga
W przypadku przedsiębiorstwa wielozakładowego księgi muszą znajdować się w każdym zakładzie. Podatnik może mieć jedną księgę w swojej siedzibie, pod warunkiem że w poszczególnych miejscach prowadzi ewidencję sprzedaży.
- Prowadzę działalność gospodarczą w zakresie handlu detalicznego (sklepy spożywczo – przemysłowe) opodatkowaną podatkiem liniowym. Zdarzenia gospodarcze ewidencjonuję w podatkowej księdze przychodów i rozchodów. Z uwagi na to, że mam tylko jedną księgę, a prowadzę przedsiębiorstwo wielozakładowe, jestem zobowiązana prowadzić w każdym zakładzie ewidencję sprzedaży. Czy powinnam wypełniać wszystkie kolumny podatkowej księgi, jeśli zapisy te wynikają z prowadzonych przeze mnie ewidencji sprzedaży (w poszczególnych zakładach)? – pyta czytelniczka.
Osoby fizyczne wykonujące działalność gospodarczą są obowiązane prowadzić podatkową księgę przychodów i rozchodów (zob. art. 24a ust. 1 ustawy o PIT oraz § 2 ust. 1...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta