Polskie kosmetyki przebijają się w świecie
Ubiegły rok przyniósł kolejny rekord w eksporcie kosmetyków. Jego wartość sięgnęła niemal 12,8 mld złotych, po wzroście o jedną szóstą. W tym roku firmy liczą na jeszcze więcej. Anita Błaszczak
Polscy producenci wysłali w ubiegłym roku za granicę prawie 602 tys. ton kosmetyków i produktów higieny osobistej. To o 12 proc. więcej niż w bardzo dobrym 2015 r. Jeszcze szybciej, bo 16 proc., urosła wartość sprzedaży polskich kosmetyków za granicą, która sięgnęła 11,8 mld zł.
Sprzyjał temu eksport droższych, bardziej innowacyjnych produktów oraz rozwój firm z polskim kapitałem, które coraz częściej wychodzą w świat pod własną marką.
Rządowe wsparcie
– Widzimy, że firmy są coraz bardziej zainteresowane odkrywaniem nowych, również odległych rynków. Przybywa polskich marek – szczególnie w makijażu i kosmetykach pielęgnacyjnych – które rozwijają sprzedaż w krajach Bliskiego Wschodu. Rośnie też eksport na Daleki Wschód, zwłaszcza do Wietnamu i Korei – podkreśla Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego, który zrzesza...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta