Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Firmy nie chcą załatwiać sporów polubownie

16 marca 2017 | Prawo | Sz.C.

Zbytnie rozbudowanie praw klientów może utrudnić ich praktyczne egzekwowanie.

Przedsiębiorcy niechętnie godzą się na polubowne rozwiązywanie sporów z konsumentami z obawy, że w takich postępowaniach klienci będą faworyzowani. Przedsiębiorcy obawiają się też planowanych zmian w przepisach o przedawnieniu, które utrudnią wierzycielom dochodzenie swoich roszczeń.

To główne problemy poruszone podczas Kongresu Konsumentów 2017. Zwrócono na nim również uwagę na skuteczność samoregulacji, która może być lepsza niż twarde przepisy. Pokazuje to przykład reklam produktów żywnościowych skierowanych do dzieci, z których w wyniku porozumienia branży wyeliminowano wszelkie nadużycia. Warunkiem jest jednak powszechność kodeksów dobrych praktyk i faktyczna dbałość o ich przestrzeganie.

Wydanie: 10701

Wydanie: 10701

Spis treści
Zamów abonament