Sylwester Cacek tnie koszty w Sfinksie
Restaurator podejmuje działania mające na celu ograniczenie wpływu wzrostu kosztów płac na wyniki spółki. Inwestycje w marketing przekładają się na sprzedaż.
Mimo korzystnej sytuacji na polskim rynku Sfinks Polska nie zwiększa sprzedaży w swoich restauracjach. Po wynikach za I kwartał widać też, że mocno spadły marże, co było efektem głównie większych wydatków na marketing oraz wzrostu kosztów związanych z zatrudnieniem. Zdaniem ekspertów w kolejnych kwartałach jest jednak szansa na zwiększenie sprzedaży, m.in. dzięki otwieraniu lokali działających sezonowo. Z kolei Sylwester Cacek, prezes Sfinksa, twierdzi, że spółka w najbliższym czasie wdroży działania mające na celu podniesienie efektywności działalności, z kolei akcje marketingowe pozytywnie przekładają się na sprzedaż. Od początku roku notowania restauratora spadły o około 18 proc. —Andrzej Pałasz