Polki pomalują się za 2 mld zł
Producenci i dystrybutorzy produktów do makijażu zacierają ręce. Sprzedaż tzw. kolorówki ma pobić kolejny rekord i urosnąć o 6 proc., prawie dwa razy bardziej niż cały rynek kosmetyków.
Anita Błaszczak
Jesienią na polskim rynku produktów do makijażu zadebiutuje nowy gracz – gdański Oceanic. Po 35 latach specjalizacji w kosmetykach pielęgnacyjnych rodzinna spółka chce teraz walczyć o tzw. kolorówkę, najszybciej rosnący segment rynku urody.
O ile łączna sprzedaż kosmetyków i higieny ma w tym roku wzrosnąć w Polsce o 3,3 proc., o tyle produktów do makijażu – o blisko 6 proc. do ponad 2 mld zł, wynika z szacunków firmy badawczej Euromonitor.
Szminka rządzi
Perspektywy na kolejne lata są równie dobre. Tak jest na całym świecie, gdzie kosmetyki kolorowe są od czterech lat liderem tempa wzrostu sprzedaży. W 2016 r. przekroczyła ona 61 mld dolarów, rosnąc o 7,2 proc. w skali roku.
Ostatnie lata...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta