Przyglądamy się systemom dla e-aut
Obok przelewów i płatności dla e-handlu mamy nowe pomysły – mówi Sebastian Ptak, członek zarządu Blue Media.
Rz: Blue Media niedawno osiągnęło pełnoletniość, jednak początki firmy nie były związane z rynkiem płatności internetowych, na których dziś się koncentrujecie?
Sebastian Ptak: Zupełnie nie, choć od razu skupialiśmy się na internecie. Naszym pierwszym projektem – zrealizowanym z Wirtualną Polską – był poradnik, jak korzystać z tego medium. Wydany został w formie płyty CD i z rozrzewnieniem dzisiaj czytam, jakie miał wówczas wymagania sprzętowe. Dzisiaj chyba lodówki mają lepsze procesory niż miały komputery osobiste.
Wiele osób grupę Blue Media kojarzy z finansowym serwisem społecznościowym Kokos.pl. Jak wygląda jego znaczenie w obrotach firmy?
Tak to czasami bywa, że operacja w sumie nie najważniejsza jest najbardziej znana. Tak właśnie jest z Kokosem – oczywiście przez serwis w sumie zostały udzielone pożyczki społecznościowe za ponad 150 mln zł, i nadal widzimy w nim duży potencjał rozwoju. Kojarzeni jesteśmy także z doładowań do telefonów komórkowych, jakie można załatwiać przez internet, a nie tylko kupować w sklepie zdrapki. To sektor usług od dawna obecny w naszym biznesie i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta