DHL postawił na Okęcie. I przegra?
logistyka | Decyzja rządu o budowie Centralnego Portu Komunikacyjnego w Baranowie może boleśnie uderzyć w giganta branży kurierskiej – ustaliła „Rzeczpospolita". michał duszczyk
DHL Express, spółka odpowiedzialna za dostarczanie przesyłek międzynarodowych, z pompą uruchomi we wtorek swoją najnowszą i bez wątpliwości największą dotychczas inwestycję w naszym kraju. Chodzi o supernowoczesny terminal lotniczy, który ma pozwolić koncernowi umocnić pozycję lidera na rynku przesyłek transgranicznych.
Humory menedżerom koncernu, którzy przybędą tu z niemieckiej centrali, popsuł jednak polski rząd, który w połowie września zdecydował, że do 2027 r. zbuduje nowy, centralny port w oddalonej o 45 km od stolicy gminie Baranów. Wiele wskazuje, że lotnisko im. Chopina na warszawskim Okęciu w konsekwencji zostałoby zamknięte. Wart 100 mln zł terminal lotniczy DHL może stać już wtedy w polu.
– Faktycznie tak może być. Ostatnie decyzje w sprawie lotniska centralnego zrodziły niepewność – mówi w rozmowie z „Rzeczpospolitą" Tomasz Buraś, prezes DHL Express.
Kosztowny problem
Choć inwestycja DHL na Okęciu jest imponująca i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta