Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

DHL postawił na Okęcie. I przegra?

10 października 2017 | Ekonomia
Ruch lotniczy cargo w Polsce dynamicznie rośnie
źródło: Rzeczpospolita
Ruch lotniczy cargo w Polsce dynamicznie rośnie

logistyka | Decyzja rządu o budowie Centralnego Portu Komunikacyjnego w Baranowie może boleśnie uderzyć w giganta branży kurierskiej – ustaliła „Rzeczpospolita". michał duszczyk

DHL Express, spółka odpowiedzialna za dostarczanie przesyłek międzynarodowych, z pompą uruchomi we wtorek swoją najnowszą i bez wątpliwości największą dotychczas inwestycję w naszym kraju. Chodzi o supernowoczesny terminal lotniczy, który ma pozwolić koncernowi umocnić pozycję lidera na rynku przesyłek transgranicznych.

Humory menedżerom koncernu, którzy przybędą tu z niemieckiej centrali, popsuł jednak polski rząd, który w połowie września zdecydował, że do 2027 r. zbuduje nowy, centralny port w oddalonej o 45 km od stolicy gminie Baranów. Wiele wskazuje, że lotnisko im. Chopina na warszawskim Okęciu w konsekwencji zostałoby zamknięte. Wart 100 mln zł terminal lotniczy DHL może stać już wtedy w polu.

– Faktycznie tak może być. Ostatnie decyzje w sprawie lotniska centralnego zrodziły niepewność – mówi w rozmowie z „Rzeczpospolitą" Tomasz Buraś, prezes DHL Express.

Kosztowny problem

Choć inwestycja DHL na Okęciu jest imponująca i...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10874

Wydanie: 10874

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament