Sklepy wchodzą do smartfonów
handel | Bardzo szybko rośnie udział zakupów przez urządzenia mobilne. To przyszłość nie tylko branży handlowej, ale też usług czy rozrywki. piotr mazurkiewicz
Urządzenia mobilne w rękach rosnącej rzeszy konsumentów są nie tylko narzędziem do przeglądania zawartości stron internetowych czy oglądania filmów. Już ponad 20 proc. zakupów odbywa się za ich pomocą.
Smartfony zyskują
– Smartfony i tablety są już pełnoprawnymi urządzeniami transakcyjnymi. Każdego roku odnotowujemy znaczny wzrost udziału płatności wykonywanych w kanale mobilnym – mówi Joanna Pieńkowska-Olczak, country manager PayU w Polsce. – Już średnio ponad 1/5 wszystkich e-zakupów, za które płatności obsługujemy, jest realizowana mobilnie. Oznacza to ponad 30 proc. wzrostu w porównaniu z pierwszym półroczem 2016 r. – dodaje.
Jak zaznacza PayU, wyniki to średnia dla ogółu sklepów, a istnieją serwisy, w przypadku których te wyniki są znacznie wyższe. Dużo zależy od sposobu płatności, które sklep oferuje w aplikacji mobilnej.
Z danych platformy Shoper wynika, że zdecydowanym liderem m-commerce są sklepy z branży odzieżowej z 32 proc. transakcji mobilnych. Dobrze radzą sobie również sklepy z artykułami dziecięcymi – tam na ten kanał przypada już ok. 21 proc. sprzedaży, a w dziale zdrowie i uroda to 20 proc. Na samym końcu znajdują się sklepy komputerowe, w których tylko 6 proc. transakcji przypada na segment mobilny,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta