Jak rozliczyć wydatki na transport międzynarodowy przy imporcie
Spółka jest zobowiązana do ujęcia kosztów transportu międzynarodowego w podstawie opodatkowania z tytułu importu towarów również wtedy, gdy spedytor / przewoźnik wystawił już fakturę dokumentującą ten transport z zastosowaniem 23-proc. stawki podatku.
Tak uznał dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej z 24 października 2017 r. (0114-KDIP1-2.4012.364.2017.1.KT).
Wnioskodawca (spółka) dostarcza surowce dla przemysłu. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej przywozi towary spoza Unii Europejskiej i wprowadza je do składu celnego lub na teren Wolnego Obszaru Celnego (WOC), które znajdują się w Polsce. Spółka zleca transport towarów profesjonalnym spedytorom lub przewoźnikom w Polsce, którzy za swoje usługi transportu międzynarodowego wystawiają faktury VAT. Ze względu na to, że towary po przetransportowaniu są składowane w składzie celnym bądź WOC przez kilka tygodni, w momencie wystawienia faktury przez przewoźnika bądź spedytora nie istnieje jeszcze dokument z odprawy celnej importowej. W konsekwencji przewoźnik bądź spedytor wystawia fakturę ze stawką 23 proc. VAT.
Wnioskodawca spytał czy jest zobowiązany do wliczenia do podstawy opodatkowania z tytułu importu towarów kosztów transportu międzynarodowego, również wtedy, gdy spedytor / przewoźnik wystawił już fakturę dokumentującą ten transport z zastosowaniem 23-proc. stawki VAT. Jeśli tak, to czy ma prawo pomniejszyć podatek należny o podatek naliczony w pełnej wysokości zarówno z otrzymanej od spedytora/przewoźnika faktury, jak i w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta