Niedziela dla e-sklepów
W Polsce rynek handlu internetowego żywnością już rośnie dwucyfrowo, a nowe prawo uchwalone w piątek przez Sejm, nakazujące zamykanie sklepów w niedzielę, może to tempo znacznie przyspieszyć.
Z najnowszych badań PBS dla Providenta, które udostępniono „Rzeczpospolitej", wynika, że zakupy spożywcze w sieci robi 4 proc. Polaków. Kolejne 15 proc. ich nie robi, ale nie wyklucza tego w przyszłości.
E-sklepy ostrożnie oceniają nowe możliwości rynku. – Przepisy ustawy o zakazie handlu w niedziele mogą wpłynąć na rynek e-grocery (zakupów spożywczych), ale o tym, w jaki sposób, przekonamy się w nadchodzących miesiącach – mówi Katarzyna Kazior, prezes Frisco.pl.
Zdaniem analityków nawet Biedronka czy Lidl otworzą platformy e-handlu, najprostsze będzie wprowadzenie możliwości robienia zakupów w sieci i osobistego odbioru zamówienia w sklepie, również w niedzielę. —pm >B1, B2