Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wino spod Wawelu nie tylko dla turystów

27 listopada 2017 | Dobra Firma
Winnica Srebrna Góra u stóp krakowskiego Klasztoru Kamedułów.
źródło: materiały prasowe
Winnica Srebrna Góra u stóp krakowskiego Klasztoru Kamedułów.

Winnica z Krakowa w ciągu 6 lat doszła do produkcji 100 tys. butelek i osiągnęła próg rentowności. Na jej założenie musiał się zgodzić papież.

Aleksandra ptak

Z hobbystycznego projektu dwóch kolegów wyrosła jedna z największych winnic w Polsce, kultowy festiwal wina i marka, której domagają się klienci.

– Mamy uprzywilejowaną sytuacje w porównaniu z resztą winnic, bo jesteśmy w Krakowie, tu rocznie trafia 9 mln turystów, którzy chcą próbować produktów lokalnych, a my jesteśmy typowym produktem lokalnym, od początku do końca – mówi Mikołaj Tyc, jeden z założycieli winnicy Srebrna Góra. Hotele i restauracje starają się zaspokoić oczekiwania turystów, stąd pozytywne sprzężenie zwrotne. Trafiają się już nawet koneserzy, którzy chcą właśnie wina ze Srebrnej Góry, o czym informują ich restauratorzy.

Uprawy z papieską zgodą

Winnicę założyło przed dziewięciu laty dwóch kolegów, Mikołaj Tyc i Mirek Jaxa Kwiatkowski. To miał być początkowo, jak twierdzą, bardziej hobbystyczny projekt. Ale z tak ostrożnego pomysłu wyrosła jedna z największych winnic w Polsce.

– Dziś osiągnęliśmy sprzedaż 80–100 tys. butelek rocznie, to...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10913

Wydanie: 10913

Spis treści
Zamów abonament