Elektromobilność ze wsparciem
Rząd zamierza wydać 10 mld zł na rozwój elektromobilności, by ratować środowisko w miastach.
robert przybylski
Przedsiębiorcy oraz klienci indywidualni ostrożnie podchodzą do aut elektrycznych. Jednym z problemów jest zaporowa cena nowego pojazdu, drugim – w przybliżeniu dwa razy wyższa od modelu z napędem spalinowym, drugim – niedostatki infrastruktury.
Ułamki procentów
Z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że w 2016 roku zarejestrowano w Polsce 556 aut elektrycznych – o 65 proc. więcej niż rok wcześniej. Rejestracje pojazdów z innymi napędami alternatywnymi sięgnęły w tym samym roku 10,4 tys., co oznacza 76-procentowy wzrost. Według Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów na koniec września 2017 r. liczba hybryd i modeli elektrycznych użytkowanych przez floty przekroczyła tysiąc sztuk. Jednak na 1011 takich pojazdów tylko 33 były w pełni elektryczne.
Szybciej rosną floty elektrycznych autobusów: Warszawa na początku przyszłego roku będzie miała 30 e-busów, Zielona Góra zamówiła 47, Kraków do końca roku będzie miał 25 takich pojazdów, a Jaworzno 22. Łącznie polskie miasta zamówiły tylko w tym roku blisko 100 e-busów, a do 2020...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta