Liderzy rozbudowują sieć i ofertę
Popyt na usługi kurierskie szybko rośnie, firmy inwestują setki milionów złotych w infrastrukturę, zwiększając szybkość usług.
Wartość rynku przesyłek kurierskich w ubiegłym roku sięgnęła 3,6 mld zł i była o blisko 12 proc. większa niż w 2015 roku, wynika z danych Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Raport UKE podaje, że w 2016 roku firmy doręczyły 264 mln kurierskich przesyłek.
– Najbardziej znaczący przyrost notują przesyłki e-commerce (B2C), ale rośnie także segment B2B. W naszej sieci przesyłki B2C zajmują 20 proc., reszta biznesowe – wyjaśnia dyrektor zarządzający DHL Express (Poland) Tomasz Buraś. Dodaje, że podział jest umowny, bo sprzedaż staje się wielokanałowa i ta sama fabryka bądź magazyn wysyłają przesyłki obu rodzajów.
Na koniec czerwca 2017 roku spółka DPD Polska, lider rynku przesyłek kurierskich w Polsce, zanotowała 20-procentowy wzrost przychodów w stosunku do podobnego okresu ubiegłego roku, do 770 mln zł. - Tempo wzrostu w drugiej połowie roku powinno zaowocować przekroczeniem styczniowych założeń o co najmniej 10 proc. w całym roku 2017. Zwyżki te są spowodowane przede wszystkim dynamicznym rozwojem handlu internetowego, który rośnie w tempie kilkunastu procent w skali roku - tłumaczy prezes DPD Polska Rafał Nawłoka.
Z badań firmy Gemius „E-commerce w Polsce 2017" wynika, że już co drugi Polak (53 proc.) dokonuje zakupów w polskich sklepach internetowych, z czego 16 proc. kupuje w zagranicznych serwisach.
Przedsiębiorcy na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta