Lotnisko Modlin prosi o pomoc
transport | Podwarszawski port może się rozwijać mimo budowy CPK. Inne lotniska regionalne zapowiadają inwestycje. DANUTA WALEWSKA
Walcząc o przyszłość, zarząd modlińskiego portu przygotował dwa scenariusze rozwoju. Zakładają one dofinansowanie obligacjami odpowiednio na 60 mln zł w scenariuszu A: kiedy Polskie Porty Lotnicze (posiadające 30 proc. akcji) zgodzą się na wsparcie, i na 20 mln, kiedy przedstawiciel portów blokuje emisję obligacji, z których środki przeznaczone byłyby na inwestycje.
W wariancie optymistycznym liczba pasażerów wzrosłaby w ciągu nieco ponad cztery lata do prawie 5 mln, gdyby jednak port dysponował środkami jedynie na odtworzenie infrastruktury, czyli np. nie byłoby możliwości rozbudowy terminala, liczba pasażerów rosłaby powoli i w tym samym czasie wyniosłaby niespełna 3,5 mln. W obydwu scenariuszach do roku 2020 port w Modlinie będzie generował straty. W...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta