Co zrobić, by płacić mniej za firmowe samochody
motoryzacja | Przedsiębiorcy mogą korzystać z nowych aut dzięki leasingowi z rynkową wartością końcową. MATERIAŁ POWSTAŁ WE WSPÓŁPRACY Z VOLKSWAGEN FINANCIAL SERVICES
Z badań Instytutu Keralla wynika, że ponad 63 proc. przedsiębiorstw sektora MSP dysponuje flotą liczącą od jednego do pięciu samochodów. Dla takich firm atrakcyjną ofertą jest leasing z rynkową wartością końcową, nazywany też leasingiem z niskimi ratami. – Cieszy się on coraz większym uznaniem z kilku powodów – uważa dyrektor generalny Związku Polskiego Leasingu Andrzej Sugajski. – Przedsiębiorca, który chce użytkować pojazd np. przez pięć lat, a następnie sprzedać go i kupić nowy, będzie bardziej zainteresowany leasingiem z wysoką wartością odkupu, ponieważ dzięki temu uzyska oszczędności w podatku VAT w porównaniu z sytuacją, gdyby ten pojazd kupił za środki własne lub na kredyt – tłumaczy dyrektor ZPL.
Dopasowany do budżetowych możliwości
Finansowanie z rynkową wartością końcową to już nie przyszłość, ale teraźniejszość polskiego rynku samochodowego. Widać to na przykładzie Europy Zachodniej. – Niewiele firm potrzebuje samochodu dla samego faktu jego posiadania, dlatego korzystanie z aut, a następnie ich zmiana na nowe jest naturalnym i optymalnym kierunkiem. Samochód jest przecież narzędziem, które powinno pracować i zarabiać, na siebie i firmę – wskazuje Michał Dyc, dyrektor sprzedaży detalicznej w Volkswagen Financial Services. – Nasi sąsiedzi zza Odry w większości wybierają używanie samochodu i niskie raty co miesiąc. Sięgają też po lepsze i lepiej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta