Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Znikają sklepy z odzieżą

11 stycznia 2018 | Pierwsza strona

W 2018 r. z rynku zniknie co najmniej tysiąc sklepów odzieżowych – wynika z danych Euromonitor International przygotowanych dla „Rzeczpospolitej". To kolejny rok spadkowego trendu – jeszcze kilka lat temu liczba sklepów z ubraniami czy butami przekraczała 50 tys., a teraz jest ich ok. 38 tys.

Głównym powodem takich zmian jest przesuwanie się zakupów ze stacjonarnych placówek do internetu. Duże sieci, które działają w obydwu kanałach, tego trendu negatywnie nie odczuwają, a nawet otwierają nowe stacjonarne placówki. Małe sklepy już takich możliwości nie mają, więc z rynku znikają.

Nie pomaga im też konkurencja ze strony dyskontów czy hipermarketów, w których wielu Polaków zaopatruje się w żywność i odzież.    —pm >A21

Wydanie: 10948

Wydanie: 10948

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament