Ubezpieczeniowy gigant stawia na nowe technologie
PZU ubezpieczy przesyłki na Allegro i będzie sprzedać polisy podróżne pasażerom LOT. W nowej strategii spółka zapowiada zintegrowanie wszystkich aktywności grupy wokół klienta i wchodzenie z nim w długofalowe relacje.
regina Skibińska
PZU zapowiada uwolnienie potencjału drzemiącego w największej grupie finansowej w Europie Środkowo-Wschodniej. A ten jest ogromny – PZU, Pekao i Alior mają razem ponad 22 mln klientów. Ponad 80 proc. gospodarstw domowych ma jakieś relacje z co najmniej jedną z tych spółek.
Dlatego PZU chce stopniowo przekształcać się w firmę usługową z pełną ofertą ubezpieczeniowo-finansową. Grupa uprości ofertę produktową oraz rozbuduje sieć sprzedawców i uruchomi nową stronę internetową oraz program lojalnościowy. To elementy nowej strategii do 2020 r., przyjętej przez zarząd i radę nadzorczą ubezpieczeniowego giganta. Spodobała się ona inwestorom – kurs PZU w środę lekko rósł przy spadającym rynku.
Zmiany były konieczne po przejęciu banku Pekao. – Żubr wrócił do Polski. Ta transakcja to był kamień milowy dla grupy PZU. To nas zmieniło, otworzyło przed nami nowe horyzonty – podkreślał podczas prezentacji strategii Paweł Surówka, prezes PZU.
Klient w centrum uwagi
Kluczową zmianą będzie modyfikacja modelu funkcjonowania spółki. Wokół klienta zintegrują się wszystkie aktywności: ubezpieczenia na życie, majątkowe, zdrowotne, inwestycje, emerytury, ochrona zdrowia, bankowość oraz usługi assistance. To znacząca różnica wobec tradycyjnego modelu, w którym klienci jedyny kontakt z firmą po zakupie polisy mają...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta