Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Koniec monopolu Nielsena w telewizji

11 stycznia 2018 | Ekonomia
źródło: Rzeczpospolita

TVP zaczyna rozwijać własny system badań oglądalności. Ma on jednak na razie zbyt dużo braków, by móc zacząć powszechnie obowiązywać.

Alternatywne badanie prowadzone przez TVP z wykorzystaniem dekoderów Netii jest firmowane przez Grzegorza Kolocha – doktora ekonomii ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, który specjalizuje się m.in. w zastosowaniach analiz dużej ilości danych. Zdaniem zarządu TVP stosowany w pomiarze model oglądalności realnej, czyli pobieranie danych o tym, jak ludzie oglądają telewizję, wprost z dekoderów, jest wiarygodniejszy niż model wykorzystywany dotąd przez cały rynek: w badaniu firmy Nielsen widz musi – oglądając konkretny kanał – włączać urządzenie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10948

Wydanie: 10948

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Zamów abonament