WORM rozwiązał problem trwałego nośnika
Materiał powstał we współpracy z Hitachi
Tadeusz Woszczyński, country manager Poland w Hitachi Europe.
Rz: Jak polskie i unijne przepisy regulują kwestię tzw. trwałego nośnika w bankowości i jakie zmiany w związku z tym muszą wprowadzić instytucje finansowe?
Tadeusz Woszczyński: Trwały nośnik stał się w ostatnich dwóch latach jednym z kluczowych problemów polskiej bankowości. Początki zagadnienia związane są jednak z austriackim bankiem BAWAG, który przekazywał informacje do właścicieli rachunków bankowych wyłącznie na założone na platformie internetowej skrzynki mailowe.
Praktyki BAWAG-u zakwestionowało stowarzyszenie konsumenckie, uznając je za niezgodne z przepisami. 25 stycznia 2017 r. Trybunał Sprawiedliwości UE wydał w tej sprawie wyrok, zgodnie z którym przekazywanie informacji klientowi poprzez stronę internetową uznane jest za dostarczanie poprzez zapis na trwałym nośniku wyłącznie przy zapewnieniu niezmienności informacji i aktywnego informowania klienta o pojawieniu się tych informacji. W Polsce dotychczasowa komunikacja elektroniczna odbywała się w podobny sposób jak w banku BAWAG. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zakwestionował taki sposób komunikacji, powołując się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta