Chińczycy mądrze pomogli
Geely nie przyszło do nas z workiem pieniędzy. Pieniądze, jakie wydajemy na nowe modele, pochodzą z naszych zysków i kredytów – mówi prezes Volvo Cars Corporation AB.
Hakan Samuelsson
Rz: Przed chwilą dowiedział się pan, że Volvo XC40 otrzymało tytuł Auto Roku w Europie. Jak pan wykorzysta ten sukces?
Oczywiście będę się starał sprzedać jak najwięcej tych aut (śmiech). Odbieram to jako uznanie dla wszystkiego, co zrobiliśmy w Volvo przez ostatnie dwa lata, bo wcześniej nasz wzrost był ograniczony przede wszystkim zdolnościami produkcyjnymi. Teraz może się okazać, że podobne ograniczenia będą dotyczyły produkcji naszego najmniejszego modelu XC40. Na razie produkujemy to auto w belgijskiej Gandawie, gdzie planujemy rozbudowanie linii produkcyjnych, a w końcu 2018 r. XC 40 wyjedzie z naszej chińskiej fabryki w Luchiao. Stamtąd będą pochodzić auta przeznaczone na rynek chiński. A kiedy moce osiągną tam już wyższy poziom, przewidujemy eksport na inne rynki, tak jak jest to w przypadku limuzyn S90.
Jak w takim razie zamierzacie się chwalić sukcesem XC40? Wiem, że wasza konkurencja miała gotowe scenariusze...
Wydarzenia nas zaskoczyły. Nie jesteśmy przyzwyczajeni do tego, żeby nas nagradzano. Naprawdę nie jestem w stanie nawet prognozować, jak na tym skorzystamy. Wcześniej tylko raz dostaliśmy nagrodę w Stanach Zjednoczonych dla XC90. Tam bardzo szybko przełożyła się ona na lepsze wyniki finansowe i umocnienie naszej pozycji na rynku amerykańskim....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta