Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Dane klientów wykorzystuj tylko do promocji własnych produktów

09 marca 2018 | Biznes i finanse | Michał Kołtuniak

Bez odrębnej zgody osoby zainteresowanej, przedsiębiorca nie może wykorzystywać jej danych osobowych do promowania wyrobów lub usług innej firmy, choćby między nim a tym przedsiębiorcą istniała w tej sprawie umowa.

Legalne przetwarzanie danych przez administratora (np. przedsiębiorcę) ma miejsce wówczas, gdy może on skutecznie powołać się na jedną z przesłanek opisanych w art. 23 ustawy o ochronie danych osobowych (w zakresie tzw. danych zwykłych, czyli niezawierających informacji wrażliwych, np. o stanie zdrowia, nałogach, skazaniach).

Zgodnie z tym przepisem, przetwarzanie danych (np. ich gromadzenie, edytowanie, zapisywanie) jest dopuszczalne tylko wtedy, gdy:

- osoba, której dane dotyczą, wyrazi na to zgodę, chyba że chodzi o usunięcie dotyczących jej danych,

- jest to niezbędne dla zrealizowania uprawnienia lub...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10997

Wydanie: 10997

Spis treści

Publicystyka, Opinie

Monitor wolniej przedsiębiorczości

Zamów abonament