Radlery gonią lagery
Lagery wciąż rządzą na rynku, ale rośnie im szybko konkurencja w postaci lekkich piw i radlerów.
Polacy nie piją więcej alkoholu, ale robią to inaczej. Spada sprzedaż piw tradycyjnych, jak lager, czy piw pasteryzowanych, błyskawicznie rośnie natomiast sprzedaż nowości, takich jak piwa bezalkoholowe i smakowe.
Konsumenci piwa szukają odmiany i właśnie na to postawił Żywiec, który zaprezentował w Warszawie ofertę na nowy sezon. Do sklepów trafią piwa zupełnie bez alkoholu, smakowe, radlery i piwne specjalności.
Nie pokazano ani jednego nowego lagera. – Na rynek trafiło w ubiegłym roku ponad 1600 piw, ponad 500 więcej niż w 2016 r., i tylko 6 proc. z nich to był jasny lager – powiedziała Magdalena Brzezińska, rzeczniczka Grupy Żywiec.
I faktycznie, według danych Nielsena w ubiegłym roku sprzedaż piw...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta