Koncerny stawiają na SUV-y
Motoryzacja | Powoli na rynek przebijają się auta hybrydowe. Natomiast dużo trudniej kierowcy przekonują się do aut z silnikami elektrycznymi. Danuta Walewska z Genewy
– W tej chwili każdy producent uważa, że musi mieć SUV-a w ofercie. To fenomen, który trwa od dwóch–trzech lat. Dlatego i my nie zamierzamy rezygnować z takich modeli. Nie zmienia to faktu, że na poważnie przygotowujemy się do wprowadzenia limuzyny XXI wieku – mówi Jean-Philippe Imparato, prezes marki Peugeot.
I rzeczywiście podczas trwających targów samochodowych w Genewie francuska marka pokazała limuzynę 508 First Edition. To luksusowe auto dla prezesa uzależnionego od nowoczesnych technologii.
Generalnie jednak zgodnie ze strategią całej Grupy PSA, do której oprócz Peugeota należą także Citroën i Opel, oferta będzie szła dwoma kanałami. – Klient wybierze, jakie auto chce mieć i do niego dobierze napęd: silnik benzynowy, czystego diesla, hybrydę bądź elektryczny – tłumaczy prezes Peugeota. Podobną ofertę będą miały wszystkie marki Grupy Volkswagena – zapowiedział na konferencji 13 marca prezes Grupy VW Matthias Mueller.
Wysokie loty SUV-a
– Kierowcy polubili SUV-y i crossovery, bo są wygodne, siedzi się wysoko, więc sprawiają wrażenie bezpiecznych. To dobre auto na każdą pogodę, przejedzie przez błoto i śnieg. Te dwa modele, chociaż mają nieduże bagażniki, wypierają powoli tak popularne niegdyś kombi – zauważa Dariusz Balcerzyk, ekspert rynku motoryzacyjnego z Samar. A światowy rynek...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta