LPP chce utrzymać ceny
Właściciel sklepów Reserved w 2017 r. obniżył ceny w sklepach średnio o 4–6 proc. W tym liczy na ich stabilizację.
O 15–20 proc. mogą urosnąć w 2018 r. przychody gdańskiej grupy odzieżowej LPP kontrolowanej przez Marka Piechockiego i Jerzego Lubiańca – podtrzymał wiceprezes firmy Przemysław Lutkiewicz. Jeśli plan się powiedzie, gigant powiększy przychody o kolejny miliard do ponad 8 mld zł.
Przychody mają rosnąć głównie za sprawą popularyzacji e-sklepów i ekspansji zagranicznej. W tym roku placówki LPP otwarte zostaną w Słowenii, Kazachstanie i Izraelu.
– W ubiegłym roku podzieliliśmy się z klientami korzyściami wynikającymi z osłabienia dolara. W tym roku chcielibyśmy ustabilizować ceny – powiedział Lutkiewicz.
Jak na biznes wpływa zakaz handlu w niedzielę? – Pierwsze spostrzeżenia są takie, że urosła nam sprzedaż w piątek i sobotę oraz w poniedziałek i wtorek – mówił wiceprezes. Przyznał, że galerie handlowe zaproponowały LPP wydłużenie czasu pracy sklepów w tygodniu. Grupa jeszcze nie wie, czy tak zrobi. ©℗—ziu