Bez dostaw kruszywa staną budowy w całej Polsce
Zapowiada się niełatwy rok dla wykonawców. Kumulacja kolejowych inwestycji utrudnia dostawę kruszyw, co zagraża inwestycjom. Ministerstwo Infrastruktury twierdzi, że panuje nad sytuacją.
Do listy kłopotów firm budowlanych doszły kolejne. Problemem jest brak rąk do pracy, wzrost cen i spiętrzenie kolejowych inwestycji, co utrudnia dostawę kruszyw na place budowy. Kłopoty mają wykonawcy i dostawcy. Ministerstwo Infrastruktury próbuje zaradzić sytuacji, ale wykonawcy narzekają na chaos i brak koordynacji.
Powodem są opóźnienia w realizacji kolejowych kontraktów przewidzianych w Krajowym Programie Kolejowym. Większość umów została podpisana w ubiegłym roku. Nadrabianie zaległości spowodowało spiętrzenie prac. W 2017 roku podpisano 220 umów o łącznej wartości 26 mld zł. W tym roku ruszą kolejne projekty, które wyniosą 10,2 mld zł. Z tej puli środków w tym roku zostanie zmodernizowanych 1200 km torów w ramach 216 projektów inwestycyjnych.
– Mamy wzrost zapotrzebowania na kruszywa porównywalny do tego, jaki był przed...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta