Galerie oberwały przez niedzielę
nieruchomości | Ruch klientów z powodu zakazu handlu w ten dzień spadł w ostatnim tygodniu aż 13,5 proc. piotr mazurkiewicz
Z danych firmy Retail Institute na podstawie informacji z ponad 110 centrów handlowych wynika, że od poniedziałku 5 marca do soboty 10 marca w roku 2018 w ujęciu rocznym liczba wizyt była tylko o 0,2 proc. niższa, zatem dwucyfrowy spadek w całym tygodniu jest efektem niedzieli.
– Między 5 a 11 marca centra handlowe odwiedziło o blisko milion klientów mniej niż w 2017 r., a sam spadek jest bezpośrednią konsekwencją wprowadzenia zakazu handlu w niedziele – mówi Anna Szmeja, prezes Retail Institute.
Centra odczuły ustawę
W efekcie 56,41 proc. odwiedzin klientów w tygodniu przypadły na: czwartek (16,29 proc.), piątek (17,31 proc.) oraz rekordową sobotę (22,81 proc.). Retail Institute podaje, że są to wyniki porównywalne do rozkładu wizyt w centrach w okresie poprzedzającym Boże Narodzenie. Teraz niedziela stanowiła już tylko 2,81 proc. wizyt – wcześniej było to kilkanaście procent.
Wiele centrów się tego dnia otworzyło, choć działała tylko część rozrywkowa czy gastronomiczna. – Przed...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta