Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Więcej konsumentów chce towarów premium

09 maja 2018 | Raporty RZ
Karol Czupryński, dyrektor w zespole Retail & Consumer Goods The Boston Consulting Group.
źródło: materiały prasowe
Karol Czupryński, dyrektor w zespole Retail & Consumer Goods The Boston Consulting Group.

Karol Czupryński, dyrektor w zespole Retail & Consumer Goods The Boston Consulting Group.

Z czego wynika wciąż stosunkowo niewielka w Polsce skala rynku towarów luksusowych, zwłaszcza tych konsumpcyjnych, jak biżuteria, odzież czy kosmetyki?

Karol Czupryński: Powód jest bardzo prosty – na tle innych państw w Polsce bardzo wąska jest grupa osób o wysokich dochodach. Nie mówimy tu nawet o wyższej klasie średniej, ale naprawdę bogatych, z aktywami wartymi ponad 1 mln dol. Tylko takie osoby są w stanie regularnie nabywać produkty luksusowe, co czyni sensownym uruchamianie tego typu butików na większą skalę, niż ma to miejsce obecnie.

Ponieważ nic nie wskazuje na to, aby w Polsce grupa bogatych nagle znacząco się zwiększyła, trudno oczekiwać wielkiego przełomu, jeśli chodzi o wydatki na produkty z najwyższej półki.

Jak wygląda sytuacja w innych krajach?

Europa generalnie nie jest już specjalnie rozwojowym rynkiem, jeśli chodzi o kategorie luksusowe. Znacznie większe zainteresowanie takimi produktami widać w Azji, zwłaszcza w Chinach. Tam ogromna jest grupa ludzi bardzo bogatych, ale także ci aspirujący konsumenci częściej decydują się na przynajmniej sporadyczne zakupy takich produktów. Tam też widać największą ekspansję marek, w Polsce, przynajmniej w modzie, wielkiego ruchu na razie nie widać.

Polski rynek nie ma potencjału do rozwoju?

Zdecydowanie ma, ale aby go zauważyć,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11046

Wydanie: 11046

Spis treści

Monitor wolniej przedsiębiorczości

Zamów abonament