Brak przyjemności z urlopu uzasadnia rekompensatę
Klient może dochodzić zadośćuczynienia za poniesioną krzywdę, gdy biuro podróży nie zapewniło mu wypoczynku, na jaki liczył. Nawet wtedy, gdy organizator zakwateruje turystę w lepszym hotelu niż ten, za który zapłacił.
Kupujący wycieczkę w biurze podróży liczy na niematerialne korzyści – przyjemność, spokój, dobrą zabawę podczas majówki czy aktywny wypoczynek. Jeśli ich nie dostaje ze względu na uchybienia organizatora imprezy, doznaje krzywdy w sferze uczuć i wrażeń. Choć w polskim prawie nie jest to wyrażone wprost, krajowe i europejskie orzecznictwo nie pozostawia wątpliwości: niezadowolony turysta może dochodzić zadośćuczynienia za zmarnowany urlop. Zadośćuczynienie pieniężne należne jest za uszczerbek niemajątkowy, czyli krzywdę.
Co istotne, roszczenie o zadośćuczynienie za utraconą przyjemność z wczasów jest niezależne od roszczenia o naprawienie szkody majątkowej, pokrywającego wydatki (na wyżywienie,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta