Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nam się chce bardziej niż innym

09 maja 2018 | Ekonomia
źródło: materiały prasowe

Koszty nie są już najważniejszym elementem, którym konkurujemy na unijnych rynkach. Kluczowa jest jakość, terminowość, elastyczność działania – mówi prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce.

Rz: Jaki jest udział Polski w europejskim transporcie drogowym? Jaką rolę odgrywają w nim polskie firmy?

Jan Buczek: Polska jest zdecydowanie największym przewoźnikiem unijnym. Jeśli układać ranking krajów według wykonywanej pracy przewozowej, mierząc nasz udział przy zastosowaniu wskaźników efektywności, to jesteśmy na najwyższym miejscu podium. W ilości przewiezionych towarów w relacji międzynarodowej mamy ponad jedną czwartą rynku.

Gdzie są nasze największe atuty? W kosztach? Szybkości dostaw? Co sprawia, że polscy przewoźnicy mają więcej zleceń niż firmy przewozowe z innych krajów?

Trzeba zwrócić uwagę, że naszymi największymi konkurentami są przedsiębiorstwa przewozowe z państw Europy Środkowo-Wschodniej. Te, które weszły do Unii Europejskiej w tym samym czasie co Polska lub niewiele później. Gdy rozpoczynaliśmy ekspansję na rynku europejskim, nasze koszty były niższe. Teraz musimy konkurować z innymi tanimi przewoźnikami. Więc koszty nie są już najważniejszym elementem, którym...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11046

Wydanie: 11046

Spis treści

Monitor wolniej przedsiębiorczości

Zamów abonament