Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nie ma i nie będzie pracodawcy dobrego dla wszystkich

21 maja 2018 | Ekonomia

kadry | Zamiast skupiać się na badaniu rynku pracy i porównywaniu ofert zatrudnienia, najlepiej już na początku określić, w jakiej dziedzinie chcę się rozwijać, co da mi satysfakcję z pracy, a potem dopasować do tego kryteria poszukiwania. ANITA BŁASZCZAK

Patrycja, absolwentka biologii i specjalistka w jednym z zagranicznych centrów usług biznesowych w Warszawie, kończąc przed dwoma laty studia, uznała, że najlepiej zatrudnić się „na kasie" w pobliskim sklepie Lidla. Na pracę w zawodzie nie miała szans, a plakaty rekrutacyjne w dyskoncie kusiły stabilną, nieźle płatną pracą na etacie i z pakietem skromnych benefitów. Swojego pomysłu na pracę Patrycja nie zrealizowała – wpływ na zmianę jej planów mieli rodzice niemogący pogodzić się z tym, że po latach nauki córka wyląduje w dyskoncie.

Jednak w najnowszym badaniu „Pracodawca roku", który organizuje młodzieżowa organizacja AIESEC, właściciele dwóch największych sieci dyskontów: Jeronimo Martins (Biedronka) i Lidl, znaleźli się w pierwszej dziesiątce pracodawców wybranych przez studentów finansów, bankowości, ekonomii i zarządzania. Te firmy były w towarzystwie Google'a, Deloitte, EY i PwC... Nie bez powodu. Bo choć sieci handlowe kojarzą się głównie z pracą na kasie, to oferują coraz więcej stanowisk specjalistycznych i kierowniczych. A w zabiegach o studentów i absolwentów niewiele ustępują firmom konsultingowym czy finansowym. Mają też swoich „ambasadorów" na uczelniach, organizują programy staży i rozwoju dla przyszłych menedżerów.

Szukaj szansy

Adrianna Filiks, coach...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11056

Wydanie: 11056

Spis treści

Monitor wolniej przedsiębiorczości

Zamów abonament