Na unijnych drogach ma być coraz bezpieczniej
technologie | Bruksela proponuje nowy poziom obowiązkowego wyposażenia nowych aut. Chodzi przede wszystkim o systemy podnoszące bezpieczeństwo. WOJCIECH ROMAŃSKI
Choć od 2001 r. liczba śmiertelnych ofiar wypadków drogowych zmniejszyła się o ponad połowę, to w 2017 r. na drogach w UE wciąż jednak życie straciło 25,3 tys. osób, a 135 tys. zostało ciężko rannych.
Dlatego Bruksela proponuje, by nowe modele pojazdów były obowiązkowo wyposażone w zaawansowane elementy bezpieczeństwa, takie jak zaawansowany system hamowania awaryjnego i utrzymywania pojazdu w pasie ruchu, wbudowany alkomat z blokadą zapłonu w przypadku stwierdzenia, że kierowca jest nietrzeźwy, czarne skrzynki, pozwalające analizować przyczyny wypadków, kamery cofania i inne systemy wykrywania przeszkód z tyłu w przypadku samochodów osobowych. W przypadku ciężarówek obowiązkowe mają stać się systemy detekcji ruchu pieszych i rowerzystów, systemy monitorowania...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta