Każdy rozlicza swoje własne wydatki
Z WOKANDY | Polska spółka nie może ująć w kosztach podatkowych kwot wydatkowanych na reklamę przez spółki zależne z innych krajów, a następnie zwróconych przez nią tym zagranicznym podmiotom.
Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 29 sierpnia 2018 r. (II FSK 2239/16) wyraził stanowisko, że jeśli np. spółka czeska poniosła wydatki na reklamę, a następnie obciążyła tym wydatkiem polską spółkę dominującą (centralną w grupie kapitałowej), to polska spółka nie może zaliczyć tego wydatku do kosztów podatkowych. Zarówno WSA w Gdańsku, jak i NSA uznały że ten koszt nie jest bezpośrednio związany z uzyskaniem przychodu przez polską spółkę i z tego powodu nie mieści się w ustawowej definicji kosztów uzyskania przychodów.
Polska spółka odzieżowa, będąca centralnym podmiotem międzynarodowej grupy kapitałowej, próbowała podważyć przed sądem niekorzystną interpretację indywidualną organu podatkowego.
Kampanie na miejscu...
Spółka polska pełni rolę podmiotu odpowiedzialnego za strategiczne działania zagranicznych spółek zależnych, tzn. organizuje w innych krajach kampanie reklamowe oraz podejmuje inne niezbędne czynności z punktu widzenia osiągania maksymalnego zysku przez całą grupę. Bierze na siebie całe ryzyko biznesowe, a spółki zależne w innych krajach mają za zadanie jedynie sprzedaż detaliczną odzieży. Jednocześnie polska spółka jest...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta