Na targach pracy kandydat musi umieć się sprzedać
Kariera | Przemyślane i starannie przygotowane CV, odpowiedni strój, a przede wszystkim pozytywne nastawienie – o tym warto pamiętać, jeśli z imprezy, na której prezentują się pracodawcy, chcemy wrócić nie tylko z torbą darmowych gadżetów.
Jesień to początek sezonu targów pracy dla studentów i absolwentów studiów wyższych. W środę ruszają przykładowo Dni Kariery w Warszawie, a na początku listopada – Absolvent Talent Days w Krakowie. Targi pracy to świetna okazja, by zaprezentować się potencjalnemu pracodawcy. Chcąc jednak zrobić dobre pierwsze wrażenie, trzeba się odpowiednio przygotować.
– Targi pracy to nie giełda gadżetów, a cenne źródło informacji o przyszłym pracodawcy – podkreśla Anna Janiszewska z agencji rekrutacyjnej Most Wanted, która przygotowała poradnik na ten temat. – Podczas targów można znaleźć ciekawą firmę, o której wcześniej się nie myślało, a która może okazać się wymarzonym miejscem prac – dodaje.
Wiedz, czego chcesz
Każdego roku odbywa się w całej Polsce kilkaset targów pracy. Część z nich to branżowe imprezy, np. dla specjalistów z sektora IT czy finansów. Inne skupiają pracodawców z określonego regionu. Jak oceniają eksperci ds. rekrutacji, przeciętnie na targach prezentuje się 50–70 pracodawców, jednak są i takie imprezy, gdzie stawia się kilkaset firm i organizacji.
Dlatego też przygotowania do udziału w targach kandydat do pracy powinien zacząć od zastanowienia się, komu chciałby się przedstawić, jak się zaprezentować i czego się dowiedzieć. Uczestnikowi idącemu na targi...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta