Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Sąd: opakowanie detergentu nie może wprowadzać w błąd

13 listopada 2018 | Dobra Administracja | Danuta Frey

Organ odwoławczy ma ocenić okoliczności sprawy i rozstrzygnąć ją w takim samym zakresie jak organ pierwszej instancji.

 

W wyniku kontroli Inspekcji Sanitarnej stwierdzono, że spółka z o.o. sprzedaje detergent z wizerunkiem owoców. W zależności od typu produktu, jest to cytryna, jabłko, malina i pomarańcza. Zdaniem inspektorów, może to wprowadzać użytkowników w błąd – co narusza przepisy rozporządzeń UE: z 2004 r. w sprawie detergentów; z 2008 r. w sprawie klasyfikacji, oznakowania i pakowania substancji i mieszanin – oraz ustawy z 2011 r. o substancjach chemicznych i ich mieszaninach.

Wizerunek owoców może być mylący

Spółka stwierdziła, że na opakowaniu znajdują się oznaczenia z zakresu bezpieczeństwa. Wyglądem i szatą graficzną nie odbiega ono od innych podobnych produktów, dostępnych na rynku. Mimo tych wyjaśnień, państwowy powiatowy inspektor sanitarny (PPIS) nakazał firmie prawidłowe oznakowanie produktu. Opakowania produktów, które zawierają substancję lub mieszaninę, stwarzającą zagrożenie dla konsumentów, nie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11204

Wydanie: 11204

Spis treści
Zamów abonament