Firmy potrzebują elastyczności
Auto dla biznesu | Jeszcze niedawno samochód był numerem jeden na liście pożądanych dóbr. Dzisiaj wyraźnie się to zmienia. Zapanowała wręcz moda na „nieposiadanie". Co zupełnie nie przeszkadza w wygodnym i sprawnym przemieszczaniu się.
Na świecie i w Polsce coraz większą popularność zyskuje MaaS (z ang. Mobility-as-a-Service: mobilność jako usługa). Współdzielone (z ang. sharing) są dziś mieszkania (taką usługę oferuje np. Airbnb) i samochody (car-sharing). Jak wynika z raportu „Mobility as a Service PL", przygotowanego przez Straal i fundację Digital Poland, blisko 70 proc. mieszkańców dużych polskich miast zna już car sharing. Z usług MaaS najliczniej korzystają osoby młode – z pokoleń tzw. Milenialsów i Z, mieszkające w największych miastach (powyżej 500 tys. mieszkańców).
Podobne tendencje pojawiły się w świecie biznesu. Firmy nierzadko nie chcą już mieć własnych flot, samodzielnie nimi zarządzać, wolą korzystać z wynajmowanych aut. Posiadanie samochodu na własność coraz częściej kojarzy się z licznymi obowiązkami i kosztami. Z drugiej strony, coraz silniejsze jest przeświadczenie, że nie trzeba mieć własnego auta, by sprawnie zaspokoić potrzeby związane z wygodnym przemieszczaniem się.
Przedstawiciele firm chcą jeździć nowymi, niezawodnymi samochodami, płacić tylko za faktycznie wykorzystany czas najmu, nie zajmować się eksploatacją, formalnościami, naprawami, ubezpieczeniem. Ta zmiana podejścia sprzyja firmom oferującym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta