Sieć Moya dostała paliwo do zakupów stacji
Przejęcia | Enterprise Investors objął za 100 mln zł pakiet w operatorze niezależnych stacji benzynowych – dowiedziała się „Rzeczpospolita". Czy Moya, dziś numer sześć na rynku, zagrozi potentatom?
Walka o udziały na rynku stacji benzynowych nabiera tempa. – Dzięki wsparciu Enterprise Investors pozyskujemy kapitał na dalszy, jeszcze bardziej dynamiczny rozwój, będziemy mieć lepszą pozycję w rozmowach z instytucjami finansowymi, a ponadto uzyskujemy dostęp do know-how funduszu – mówi Rafał Pietrasina, prezes spółki Anwim.
Powstała ona w 1992 r. i początkowo koncentrowała się na hurtowym obrocie paliwem. W 2009 r. rozpoczęła działalność detaliczną pod marką Moya i obecnie to z tego segmentu pochodzi połowa jej przychodów. W sumie w 2017 r. wyniosły one 3,1 mld zł. – Cel na ten rok to około 3,7 mld zł. W kolejnych latach chcemy rosnąć o kilkanaście procent rocznie – zapowiada prezes.
W planach ekspansja
Szacuje się, że obecnie w Polsce działa około 7600 stacji, z czego około 3600 przypada na największe koncerny. Moya, ze 187 stacjami, ma na rynku szóstą pozycję. Jeszcze zanim dostała wsparcie Enterprise Investors, mogła pochwalić się największą dynamiką rozwoju sieci w Polsce.
– W 2017 r. otworzyliśmy 34 placówki, a plan na ten rok zakłada około 40 otwarć, tak więc rok zakończymy z 200...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta