Toyota RAV4 hybrid: Czas na naukę jazdy
Po drodze | Dlaczego RAV4 jest jednym z najlepiej sprzedających się aut tej klasy na świecie? I dlaczego jej najmocniejsza wersja to hybryda? Dobre pytanie. wojciech Romański
Toyota ma ogromne doświadczenie w napędach hybrydowych. I w SUV-ach. Połączenie tych dwóch kompetencji może wyjaśniać, dlaczego to auto cieszy się takim wzięciem. Bo popularna RAV-ka to jedna z protoplastek dzisiejszych SUV-ów i wszelkiej maści crossoverów. Jej pierwsza generacja pojawiła się na rynku w 1994 r., więc w przyszłym roku stuknie jej 25 lat. A skąd RAV, w dodatku z czwórką? Tu sprawa jest prosta – to skrót od Recreational Active Vehicle with 4 Wheel-Drive. Prosty przekaz definiujący kategorię pojazdów.
Wraz z dojrzewaniem RAV4 pięła się do coraz wyższych segmentów – numer jeden powstał na platformie Corolli i był typowym, kompaktowym crossoverem.
Coraz dłużej...
Druga generacja także...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta