Osobiste spotkania nie do przecenienia
Czy w świecie cyfrowym, gdy porozumiewamy się przez komunikatory internetowe, e-mailowo, telefonicznie, konieczny jest osobisty kontakt z kontrahentami czy partnerami biznesowymi?
J.J. Singh : Przytoczę historię z lat 90. Dyrektor zarządzający z jednego z europejskich krajów przyjechał do Polski, chcąc poznać kilku właścicieli lub menedżerów biur podróży i zbadać polski rynek, by lepiej zrozumieć trendy panujące w Europie Środkowej. Spotkania twarzą w twarz dały mu wiele cennych informacji i przedstawiły potencjał rynku. Wraz z polskim partnerem otworzył firmę organizującą podróże służbowe, która po dekadzie zatrudnia już ponad 270 pracowników w Europie Środkowej. Aktualnie zajmuje drugą pozycję na rynku, z filiami na Węgrzech, w Czechach i Rumunii. Ta historia i sukces to właśnie Weco-Travel, a ten polski partner to ja - imigrant z Indii mieszkający w Polsce. Bez spotkań twarzą w twarz i możliwości doświadczenia wszystkiego na własnej skórze nie byłoby możliwe dojście do tego miejsca. Czasy się zmieniły, ale podstawą każdego rodzaju współpracy jest poznanie i zrozumienie partnera biznesowego, czego nie da się osiągnąć podczas wideokonferencji czy przez SMS.
Czy spotykając się osobiście z partnerem biznesowym, zyskujemy coś, co jest nieosiągalne przy kontaktach na odległość?
Mogę podać przykład z perspektywy mojego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta