Wodór i prąd na europejskich drogach
Unijne koncerny motoryzacyjne muszą zmniejszyć emisję CO2 w nowo produkowanych samochodach.
Porozumienie zawarły unijne instytucje wspólnie decydujące o nowych przepisach – Parlament Europejski i Rada UE, z udziałem Komisji Europejskiej, która opracowała projekt legislacji. Nowe przepisy, które muszą być jeszcze formalnie przegłosowane przez PE i Radę, przewidują, że od 2025 roku wszystkie samochody osobowe i małe samochody dostawcze (typu van) zjeżdżające z taśm produkcyjnych w UE muszą mieć poziom emisji CO2 o 15 proc. niższy niż w 2021 roku. Natomiast w 2030 roku redukcja ma sięgnąć 37,5 proc. dla samochodów osobowych i 31 proc. dla dostawczych. To kompromis, bo Parlament Europejski...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta