Wydatki związane z reklamacją towarów są kosztem podatkowym
Spółka rozliczy w swoim rachunku podatkowym dodatkowe koszty z tytułu procedury naprawy bądź wymiany produktów, jeśli nie stanowią kar umownych oraz odszkodowań i nie wynikają z zaniedbań i braku nadzoru nad realizacją zamówień.
Tak wynika z interpretacji Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 21 grudnia 2018 r. (0111-KDIB1-1.4010.434.2018.1.BK).
Spółka prowadzi działalność gospodarczą w zakresie produkcji części dla przemysłu motoryzacyjnego (siedzenia i poszycia do foteli). W trakcie procesu produkcyjnego oraz transportu spółka dokłada wielu starań, aby produkty spełniały określone przez klientów parametry, dążąc tym samym do spełnienia wymagań przez przepisy prawa, obowiązujące wewnątrzzakładowe normy jakości oraz restrykcyjne wymagania klientów. Całkowite wyeliminowanie wad towaru, a tym samym reklamacji nie jest możliwe. W przypadku wykrycia wad fizycznych produktu kontrahenci spółki mogą skorzystać z uprawnień przysługujących im z tytułu rękojmi za wady, tj. naprawy produktów, bądź ich wymiany na egzemplarze wolne od wad. Zarówno w przypadku naprawy, jak i wymiany...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta