Atuty i wady pracy w centrach usług
Szybki rozwój sektora nowoczesnych usług dla biznesu, gdzie rośnie udział bardziej skomplikowanych i lepiej płatnych zadań, zwiększa atrakcyjność pracy w tej branży, która jednak nadal musi zabiegać o dobry wizerunek.
– Branża BSS (usług biznesowych) jest postrzegana najczęściej jako dobra na start, często jeszcze podczas studiów – twierdzą autorzy ogłoszonego właśnie raportu „Oblicze i fakty outsourcingu wypowiedziane przez samych pracowników i kandydatów". Raport jest wynikiem analizy ponad 10 tysięcy merytorycznych komentarzy opublikowanych w minionym roku w otwartym internecie (głównie na serwisach Wykop.pl, Facebook, Twitter, Gowork.pl czy Instagram) i związanych z postrzeganiem branży. Autorzy raportu wzięli pod uwagę zarówno ogólne opinie o branży BSS, jak też komentarze dotyczące działów HR, procesów rekrutacji i onboardingu (wprowadzania pracownika do firmy), relacji z menedżerami, a także oceny biur i świadczeń pozapłacowych w centrach usług wspólnych.
Dobre płace i benefity
Jak zwraca uwagę Monika Reszko, psycholog biznesu i współautorka raportu, prowadzone w firmach wewnętrzne badania satysfakcji pracowników (zwykle są to anonimowe ankiety) nie zawsze przynoszą wiarygodne wyniki. Podważają je zresztą niekiedy sami menedżerowie z branży,
– Kadra zarządzająca ma świadomość, że opinie wypowiadane wewnątrz organizacji często różnią się od rzeczywistych. Nasz raport odpowiada na pytanie, co jest tego przyczyną i jak to zmienić – twierdzi Reszko. Według raportu większość – bo 70 proc....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta