Nagroda w samorządzie to nie dodatek do pensji
Pracownik zatrudniony w jednostce samorządowej może otrzymać nagrodę pieniężną, jeśli się szczególnie wykazał. Nie wolno jej przyznawać wszystkim tylko za to, że dobrze wykonują pracę.
Jesteśmy małą jednostką samorządową. Raz lub dwa razy w roku przyznajemy pracownikom nagrody. Otrzymują je wszyscy pracownicy, bardzo wyjątkowo ktoś nagrody nie dostaje (osoby ukarane karą porządkową). Czy na gruncie przepisów takie działanie jest prawidłowe? – pyta czytelniczka.
Nie.
Nagrodę w samorządzie można przyznać za szczególne osiągnięcia. W opisanej sytuacji przysługuje raczej za prawidłowe wykonywanie pracy. Nie ma tu realizowania wymogu wyróżnienia się, odniesienia do konkretnych osiągnięć wybijających się poza sumienne i staranne wykonywanie pracy.
Specjalne zasługi
Zgodnie z art. 36 ust. 6 ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tekst jedn. DzU z 2018 r., poz. 1260 ze zm.) pracownikowi samorządowemu, zatrudnionemu na podstawie powołania lub umowy o pracę, za szczególne osiągnięcia w pracy zawodowej można przyznać nagrodę.
Wymagana ustawą przesłanka przyznania nagrody to szczególne osiągnięcia w pracy zawodowej. Jedyną podstawą przyznania nagrody nie może być sumienne i staranne wykonywanie obowiązków pracowniczych. To stanowi bowiem samo w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta