Orlen i PZU otworzą własny dom mediowy
Kontrolowane przez państwo koncerny chcą wyeliminować pośredników reklamowych. Urszula Zielińska
Połączyć reklamowe siły, tworząc grupę zakupową, zaoszczędzić i same wybierać media, w których się zareklamują – chcą PKN Orlen i PZU. Zrobią to za pośrednictwem wspólnej firmy. W przyszłości mogą konkurować z istniejącymi już pośrednikami na medialnym rynku.
Efektywność na sztandarach
Paliwowy Orlen, w którym Skarb Państwa ma 27,5 proc. akcji, i największy krajowy ubezpieczyciel PZU (34,2 proc.) chcą zmienić sposób wydatkowania pieniędzy na reklamę i marketing. Do tej pory korzystały m.in. z usług sieciowych domów mediowych należących do globalnych grup reklamowych. W poniedziałek wystąpiły do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o zgodę na utworzenie spółki, która sama z siebie będzie mediowym domem.
Jak mówi nam Adam Burak,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta