Jak prawidłowo określić opłacalność inwestycji
Rynek napojów bezalkoholowych dzieli się na sektor napojów gazowych i niegazowanych. Jest to rynek rozwinięty, podzielony pomiędzy dwóch głównych graczyo zasiągu międzynarodowym (Party Pops i Carnival, mających odpowiednio 45 proc. i 37 proc. udziałów w rynku) oraz dwie firmy lokalne (Grapple i TigerFizz, mających odpowiednio 9 proc. i 5 proc. udziałów w rynku). Firmy o zasięgu międzynarodowym posiadają znacznie większą rozpoznawalność marki, co spowodowane jest głównie dużo większymi wydatkami na działania marketingowe. W efekcie takiej strategii ich marże należą do niższych na rynku (powiązane ze skalą produkcji). Dla odmiany, firmy lokalne skoncentrowały swoją strategię na wysokiej jakości i zróżnicowaniu oferowanych produktów, pozwalając zachować stosunkowo wysokie marże.
Głównym wyzwaniem dla wszystkich firm na dojrzałym rynku jest ograniczenie zbyt dużej zawartości cukru w swoich produktach (efekt promowania zdrowego trybu życia) oraz większego wykorzystania opakowań zwrotnych (ograniczenie produkcji śmieci). Rynek spodziewa się w najbliższym czasie konsolidacji.
Produkcja w The Grapple podzielona jest na oddzielne linie w zależności od rodzaju produktu:
- napoje gazowane – proces przebiega w czterech fazach, od przygotowania wody źródlanej która jest kolejno podgrzewana, filtrowana i sterylizowana, aby z całą starannością...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta