Nie mogę się nachwalić Polski
Diesel sprzed półtora roku jest już zupełnie inny od dzisiejszego diesla – mówi Ola Källenius, prezes Daimler AG. danuta walewska
Trzy lata temu Mercedes zdetronizował BMW w rankingu największych producentów aut w sektorze premium. Co pan zamierza zrobić, aby Mercedes pozostał na tym miejscu?
Udało się dzięki ofensywie modelowej. I zamierzamy ją kontynuować. Ważne jest to, że mamy bogatą ofertę w świecie nowej niskoemisyjnej motoryzacji. Będziemy również przekonywać, że Mercedes nie jest marką trudno dostępną. Nad tym mocno pracują nasze działy marketingu i sprzedaży.
Czy dla pana transformacja na rynku motoryzacyjnym, jakiej świadkami jesteśmy dzisiaj, to szansa czy zagrożenie?
Szansa, wyzwanie i potężne inwestycje. Przy tym tempo, z jakim następuje transformacja, o której pani mówi, jest coraz szybsze. Jeśli spojrzymy na cele, które zostały wyznaczone Europie na rok 2030, wiadomo, że musimy mieć więcej aut z napędem elektrycznym bądź przynajmniej hybrydowym. W przypadku aut z napędem elektrycznym wyzwaniem będzie wydłużenie ich zasięgu na jednym ładowaniu. I głównie w to inwestujemy teraz potężne pieniądze. Nie ukrywam, że liczę w przyszłości na efekt w skali, która przyniesie nam zyski.
Z drugiej strony dokładnie oglądamy każde euro i każdego dolara we wszystkich segmentach naszej działalności, aby zrównoważyć wydatki, bo zamierzamy utrzymać dobre wyniki finansowe. Więc podsumowując: transformacja, którą...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta