Kupon rabatowy nie jest przychodem
Samo przekazanie nagrody w postaci vouchera jest przyrzeczeniem udzielenia zniżki w określonym czasie i wysokości i nie powoduje powstania przychodu po stronie laureata konkursu.
Tak orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w wyroku z 27 września 2019 r. (III SA/Wa 38/19).
Spółka prowadzi platformę zniżkową w postaci aplikacji do ściągnięcia na telefon komórkowy. W celu popularyzacji platformy organizowane są i będą akcje marketingowe. Promocje odbywają się m.in. w formie konkursów ogłaszanych przez spółkę na profilu platformy dostępnej na portalu społecznościowym. Konkursy posiadają regulaminy i polegają na tym, że uczestnik (osoba fizyczna mająca miejsce zamieszkania w Polsce, która posiada profil zgodny z regulaminem tego portalu) ma do wykonania określone zadanie konkursowe, po wykonaniu którego (i spełnieniu pozostałych warunków regulaminu danego konkursu) otrzymuje nagrodę.
Spółka wystąpiła do organu podatkowego z pytaniem, czy nagrody w postaci kuponów rabatowych i kodów wymienialnych na bilety stanowią w momencie ich wydania przychód dla laureatów konkursów, a tym samym czy ciążą na niej obowiązki płatnika podatku dochodowego od...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta