Zwycięzca bierze wszystko
Polska to jeden z naszych strategicznych rynków – mówi Ash Kebriti, general manager Ubera na nasz region Europy. michał duszczyk
W ostatnich dwóch kwartałach Uber odnotował rekordową stratę odpowiednio 5,2 oraz 1,2 mld dol. Spółka jest pod dużą presją. Jak chcecie przekonać rynek, że potraficie zarabiać?
Wytyczenie drogi do rentowności biznesu było jednym z kluczowych celów naszej spółki. Jeżeli spojrzymy na główną działalność Ubera, czyli współdzielenie przejazdów, w tym obszarze osiągnęliśmy już w III kwartale br. zysk EBTIDA. Co więcej, jesteśmy dumni z osiągnięcia wzrostu na innych naszych produktach, za każdym razem przy niższym koszcie pozyskiwania użytkowników. Dla przykładu – globalnie przychody Uber Eats w ujęciu rok do roku wzrosły o 64 proc., do 645 mln dol. To pokazuje, że nasze marki potrafią budować mocne pozycje, zyskiwać w świadomości użytkowników, a w konsekwencji – osiągać pozycję lidera.
Uber to jedyny globalny gracz oferujący szerokie portfolio produktów. Wykorzystujemy je, podobnie jak siłę marki oraz efekt skali, by być numerem 1. na większości rynków i w większości kategorii. To szczególnie ważne na rynkach, gdzie zwycięzca bierze wszystko.
Czy polski rynek jest rentowny?
Najkrócej mówiąc – tak. Uber chce być kompleksową platformą dla mobilności miejskiej. Zdecydowanie widzimy potencjał rozszerzania naszych usług na polskim rynku. W tym roku odnotowaliśmy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta