Nie wystarczy dać. Trzeba jeszcze pomóc ocenić wartość korzyści
Pracodawcy sporo inwestują w swoich pracowników, ale nie zawsze potrafią pokazać to swojej załodze Anna Cieślak-Wróblewska
Już kilka lat mamy w Polsce tzw. rynek pracy pracownika, co oznacza, że firmy muszą dokładać coraz więcej starań, by przyciągnąć chętnych. Stąd wiele nowych trendów, które pomagają budować wizerunek firm jako dobrego pracodawcy, a wśród pracowników – pozytywne doświadczenia.
Raport korzyści
– Obecnie pracodawcy stawiają sobie za cel, by pokazać pracownikom, jak o nich dbają – zaznacza Joanna Liksza, lider Klubu Compensation&Benefits Uczelni Łazarskiego. – Jak ich doceniają, jak inwestują, by mieli poczucie sensu i angażowali się w pracę – dodaje.
Wbrew pozorom to wcale nie jest łatwe zadanie. Bo aż 90 proc. firm oferuje różnego rodzaju benefity pozapłacowe (od dodatkowej opieki medycznej po możliwość pracy zdalnej), ale ponad 70 proc. pracowników (według badań Sedlak&Sedlak) nie zna wartości otrzymywanych benefitów.
– Dobrym sposobem na zmianę może być raport Total Rewards Statement (TRS), czyli raport łącznych korzyści z pracy, jakie firmy mogą przedstawiać pracownikom – przekonuje Joanna Liksza.
Pomysł TRS powstał w Stanach Zjednoczonych i powoli kiełkuje także w Polsce. Jak przyznają eksperci, trudno powiedzieć, ile firm obecnie stosuje takie rozwiązania, ale wiadomo, że zainteresowanie stale rośnie. Prekursorami w tym zakresie są największe przedsiębiorstwa, zatrudniające po kilka tysięcy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta