Dobroczynność nie tylko w świątecznej odsłonie
Pomoc tylko od święta to za mało, by nazwać się firmą społecznie odpowiedzialną. Dziś biznes już to rozumie i coraz chętniej angażuje w długofalowe działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Tego typu inicjatywy dla większości przedsiębiorstw przestają już być sposobem na poprawę wizerunku, a stają się przemyślaną strategią, która ma przynieść określone rezultaty.
Zcorocznego raportu Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki", gdzie można znaleźć przykłady działań firm z całego kraju, wynika, że CSR w Polsce prężnie się rozwija. – W raporcie za 2018 rok zanotowaliśmy 30-procentowy wzrost liczby dobrych praktyk. Coraz częściej są to działania dobrze zaplanowane, długofalowe i uwzględnione w strategii CSR firmy, a nie jednorazowe akcje – mówi Ewa Wojciechowicz z Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Najwięcej dobrych praktyk mają w swoim portfolio duże firmy i korporacje. – Mniejsi gracze kojarzą CSR z dodatkowym wydatkiem, przygotowaniami – dodaje.
Obszary działania
Choć społeczna odpowiedzialność ma wiele wspólnego z działalnością filantropijną, to nie do końca nią jest. Działania społecznie odpowiedzialne są prowadzone długofalowo, zaś angażowanie się w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta