Zatwierdzenie niepodpisanego sprawozdania
Marek Sporny Senior Tax Manager w Dziale Doradztwo Podatkowego BDO, biuro w Poznaniu Łukasz Drożdżowski radca prawny Nie do rzadkości należą sytuacje, w których dochodzi do zatwierdzenia dokumentacji sprawozdawczej pomimo tego, że nie została ona sporządzona w dacie zatwierdzenia, albo gdy w dniu jej zatwierdzenia nie był sporządzony raport z badania. Wykluczenie takich rodzaju sytuacji pozwoli na uniknięcie ryzyka stwierdzenia nieważności uchwały o zatwierdzeniu sprawozdania finansowego.
Ryzyko stwierdzenia nieważności zatwierdzenia sprawozdania finansowego najczęściej dotyczy jednostek, w których roczne sprawozdanie finansowe musi być podpisane przez kilka osób jednocześnie. W dobie sporządzania sprawozdań finansowych w formie elektronicznej, problem ten staje się coraz bardziej widoczny. Główną zaś przyczyną tego jest na ogół brak świadomości wśród kadry zarządzającej, że do sporządzenia sprawozdania finansowego nie dochodzi z chwilą jego podpisania tylko przez niektórych członków kierownika jednostki lub tylko przez osobę, której powierzono prowadzenie ksiąg rachunkowych.
Brak wszystkich podpisów
Przepis art. 52 ust. 2 ustawy o rachunkowości (dalej: uor) stanowi jednoznacznie, że sprawozdanie finansowe podpisuje osoba, której powierzono prowadzenie ksiąg rachunkowych, i kierownik jednostki; a jeżeli...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta